Tillbaka i Sollefteå för ett tredje år

 

Det har redan snart gått två veckor sedan jag tog min bil och körde ner till Sollefteå inställd på ett nytt härligt år här på skidgymnasiet. Tiden bara rinner iväg, det känns som det var igår jag började ettan här och allt var då så nytt. Nu är jag inne på det tredje året och det känns lite overkligt, men ett som är säkert är att jag har inte ångrat en sekund att jag började här då jag verkligen kan leva mitt liv som elitsattsande skidåkare här. Visst längtar jag hem till familj och pojkvän, men dom finns där när jag kommer hem och det är jag otroligt tacksam över.

 

Skolan drog som sagt igång förra veckan och första helgen hade vi på skidgymnasiet längd och skidskytte det årligt inskolningslägret i Stöndar. Under den helgen blev det nästan 11h rullskidor för mig då jag en vecka tidigare fick en överansträngning i låret och kunde inte heller detta år springa den klassiska Stöndar-turen. Jag har inte kunnat springa turen ett enda år. I ettan hade jag en trasig hälsena, i tvåan var det ljumsken som sa ifrån och detta år som sagt låret, så jag håller alla tummar jag har för att kunna springa i fyran. Det känns som ett måste att ha sprungit den turen innan man slutar på skidgymnasiet.

 

Imorgon börjar en ny skolvecka, men för mig blir den kort då jag på onsdag kväll åker iväg med två till här i från Sollefteå till Vålådalen för ett nytt läger med Juniorlandslaget och denna gång även tillsammans med U-laget och militärlandslaget. Det ser jag verkligen fram emot!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback