Tester i Östersund och 9 intervallpass


Jag under VO2 max testerna i Östersund

Jag fick en fråga bara för någon dag sedan som kommentar här på bloggen och det var en person som undrade om jag aldrig blir less på att blogga. Ja, jag blir i bland less och speciellt nu under denna vår då det har varit mycket i skolan att göra, plus så har min dator krachat så har det blivit väldigt lite på blogg-fronten. Men vad har jag egentligen gjort sedan sist?

Efter säsongen så hade jag en kort men skön vår då jag bland annat tillbringade en vecka i Tärnafjällen där min familj har stuga. Där hade vi både dagar med bra och dåligt väder och mycket skidåkning blev det för min del. Eftersom att påsken var så tidig i år så var det inget riktigt skarföre men skön skidåkning blev det ändå. Varför våren blev så kort var på pga den studie som vi nu kör i sammarbete med Vintersportcentret i Östersund. I projektet håller på i 6 veckor och vi är inne på den femte veckan. Vi började att göra både fystester och ta muskelbiopsider innan träningen drog igång och till att börja så körde vi tre veckor med 'vanlig träning' som innebar tre intervallpass i veckan. Sedan gjorde vi fystester igen och tog även muskelbiopsider och efter det har vi kört en riktigt lugn vecka. Idag drog den riktigta utmaningen igång. Under en vecka så ska vi köra 9 intervallpass och alla ska köras som 5 x 4 min klassisk stil upp för Hallstaberget. I förmiddags så körde vi första passet och nu sitter jag och väntar in eftermiddags passet. En riktigt utmaning kommer det att bli, men efter denna vecka är gjord så kommer nog känslan vara att man klarar av nästan vad som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback