JSM i Borås

Nu har jag varit hemma i Sverige en vecka, men han bara vara i Sollefteå i tre dagar innan jag åkte buss hem till Piteå. Där han jag inte stanna nå längre, men en mysig helg fick jag hemma hos pojkvännen i alla fall. Värde full tid var det, det var så länge sedan vi träffades sist, jag har ju varit på resande fot ett bra tag nu. Nu befinner jag mig nere i den söndra delen av vårt avlånga land i en stad vid namn Borås. Imorgon drar JSM igång här och första distans är 5km i fristil, på torsdag fortsätter mästerskapet med en klassisk sprint innan det blir vilodag på fredag. Till helgen åker vi dubbeljakt och stafetter. Idag har jag varit ut och testat banorna och till min förvåning så var det riktigt fina spår. Här nere finns det inte en enda snöflinga så spåren består enbart av konstsnö, men trotts det kommer vi nog få åka i riktigt fina förhållanden.
 


Jag och Ajax under SM i Boden 2009



Som uppladdning inför dessa tävlingar körde jag ett pass draghund i söndags. Det var som på gamla goda tider, vi hade samlats ett helt gäng i Hemmingsmark för att race runt spåret med våra hundar. Innan jag började skidgymnasiet tränade och tävlade jag en hel del med hund, men ju äldre jag blev ju mer avtog draghundskörningen då jag satsade mer på enbart skidåkning. Under dom åren jag tävlade i drag deltog jag i 3st SM och hela 5 st medaljer har jag tagit, dock inget guld. Var som närmast 3 sekunder från guld 2008 i Kramfors. Men som sagt, i söndags var jag ute och körde drag och det var otroligt roligt. Har saknat det otroligt mycket, det är så himla roligt att få samarbeta med hunden och samtidigt få åka skidor riktigt snabbt. Hade gärna tävlat SM i draghund både ifjol och i år med båda gångerna har det krockat med JSM.

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj oj!! Om inte vi hade haft hockey cup hela denna helgen hade vi nog kunnat komma och se till dej. Du är ju så nära oss just nu...endast 10 mil!! Lycka till. Kram

2012-03-06 @ 22:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback