Nya JSM medaljer

Idag har det varit den sista tävlingen under detta JSM, stafetterna avlutade en roligt tävlingsvecka. Jag åkte i lag med Maria Sundström och Caroline Lundgren, ett starkt lag som redan innan start såg ut att kunna vara med och tampas om medaljerna. Jag åkte sista sträckan för strömnäs-laget och fick gå ut 20 sekunder efter en tätduo som bestod av Offerdals Lisa Dahl och Ulricehamns Maja Falk. Det var lite för stort avstånd för mig fram, plockade ett par sekunder under första delen av banan, men när det närmade sig spurt så drog dom i från lite igen. Kunde ändå vinna min sträcka med 1 sekund, så det var ju roligt i alla fall. Ännu roligare var ju att det räckte ända till medalj för oss, då jag även höll i från bakom jagande Sara Nordstrand från Graninge. Brons idag alltså!



Igår avgjordes dubbeljakts tävlingarna ute på Borås skidstadion i ett riktigt blötföre. Vi damer åkte 5 + 5 kilometer och startade som vanligt med klassiskt. Jag och Jonna kunde ganska snabbt haka av dom andra och när hon även hängde med in till skidbytet så skulle det bli en kamp mellan henne och mig på dom avslutade 5 kilometrarna i skate. Vi hängde ihop tills det var runt 1,5km kvar och två tuffa backar efter varandra, då gjorde hon en ordentlig fartökning. Jag försökte givetvis att haka på, men krafterna för det fanns inte. Bakåt var det en stor lucka så silvermedaljen kunde jag lätt hålla undan till. Grymt kul att vinna min tredje individuella medalj!

Vilket mästerskap jag har haft, 4 medljer av 4 möjliga.
Ett guld, två silver och ett brons. En helt klart godkänd insatts! Är givetvis jätte glad över att ha gjort ett sådant otroligt bra JSM, det trodde jag verkligen inte innan även om jag visste chanserna fanns. Nästa tävling jag ser fram emot är cup-avslutningen i Gällivare som går om två helger. Då hoppas jag på att kunna säkra segern i den totala cupen, just nu ser det riktigt bra ut för mig del då jag har 4 stycken segrar och en andra plats.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback