JSM-silver 5km Skate



Idag började JSM-tävlingarna med ett distanslopp i skate,
vi tjejer åkte 5km och killarna fick köra dubbelt så långt. Jag är nöjd med min inledning av årets JSM då det idag blev ett silver. Super Jonna vann och henne fanns det inte mycket att göra åt. Precis bakom mig hade jag min kära vän Jackline, så det var extra roligt när vi var två från Sollefteå på pallen. Vi haft fina förhållanden och snabbt före har det varit, banan tog inte längre än 12,42 för mig. Tack vara det snabba föret och den relativt lätta banan har det varit många hårda sekundstrider och en av dom tajtaste var mellan mig och Jackie. Oss emellan skilde det bara 0,5 sekunder. Jag gjorde en stark avslutning i den sista långa backen där jag kunde plocka ikapp avståndet jag hade fram till silvret, fick höra efteråt att Jackie hade legat 5-10 sekunder före mig när det var runt 1 kilometer kvar till mål. Jonna var dock helt överlägsen och det hade hon även varit i den äldre klassen.

Imorgon kommer det troligen bli ännu fler hårda strider då det står sprint på schemat. Till min fördel så är det i klassisk stil imorgon, så det ser jag verkligen fram emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback