Första snön

Nu är det helt slut med rullskidåkningen för denna säsong, sista passet blev i onsdags på en sandig och blöt väg. För i fredags kom den första snön hit till Sollefteå, flingorna började sakta dala ner på kvällen. Nu har snöandet övergått till regn, men fortfarande är det lite vitt ute i alla fall.

Äntligen har jag gjort mina första pass på snö,
igår var jag och min pojkvän till Östersund och åkte på den väl besökta snö slingan. Jag kan ej påstå att spåren var dom bästa, men helt klart åkbara om man skejtade, dom klassiska spåren fanns det inte mycket var av. Det känns i alla fall otroligt skönt att ha gjort bort snö premiären, även om det var som Bambi på hal is dom första varven...

Sista passet på den här tuffa träningsveckan
som har bestått av barmarksläger här hemma i Sollefteå, blev ett intervallpass i slalombacken. Det var kallt om fötterna men härligt att lufsa med stavarna i den ny fallna snön. Nu har Andreas rullat hem till Piteå igen och igår slocknade även min mobil så nu känner jag mig helt klart riktigt ensam. Imorgon ska det inköpas en ny mobil så jag kan ta kontakt med alla där uppe i norr igen!

See you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback