JSM-brons i Skidskytte(!)


Bild från JSM i Boden ifjol.

Idag gjorde jag min stora premiär i skidskytte, hade aldrig tidigare ens åkt med bössan på ryggen och inte hade det kunna gå så mycket bättre heller. Det är klart, hade jag fått ner en prick till så hade jag varit med och slagits om guldet, men en tredje plats är jag sjukt nöjd över. Det är mycket om i skidskytte, 'om jag hade...' det gäller att pricka för att slippa åka dom där straffrundorna så enkelt är det.

Idag körde vi en sprint, inte alls som sprint i längd, dagens lopp var 6km långt. Under dagens tävling så fick jag åka 6 stycken varv i den 150meters långa slingan. Träffade 3 skott i liggande och 1 i stående. Måste säga att det var riktigt vingligt att skjuta stå då armarna var riktigt trötta och även resten av kroppen, sedan blir du ju även svårare att hålla koncentrationen när man är trött. I spåret gick det riktigt bra, även om det var riktigt tungt före med lösa, blöta och smutsiga spår så var det där som jag plockade ikapp allt jag tappade i skjutningen. Vinnaren i vår klass var en klubbkompis till mig, Hanna Öberg. Hon var 26 före mig, men då hade hon ett nästan felfritt skytte, endast en bom. Precis bakom mig, men en marginal på 0,5 sekunder så hade jag även där en klubbkompis, Anna Magnusson. Sjukt bra laginsatts från vår sida måste jag säga!

Imorgon blir det senior-stafett för vår del och sedan blir det ytterligare en individuell tävling på söndag, en jaktstart uti från dagens resultat. Får se hur det går då, för då är det 4 skjutningar som gäller så jag har inte allt för stora förhoppningar om någon pallplats igen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hur har du gjort din header? :) den e jätte fin!! :)

2012-04-12 @ 18:25:06
Postat av: Anonym

Hur gör man egentligen för att blogga lika mycket som du? Blir du aldrig less på att blogga så mycket? ;)

2012-05-17 @ 20:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback