Mot nya äventyr

Nu var det ett tag sedan jag skrev sist, har inte riktigt haft orken till att skriva och mycket skolarbeten har det även varit. Sedan sist så har jag hunnit att åka andra delen av Scandic Cup som gick i Åsarna för två helger sedan. Där var det på lördagen en skate sprint och på söndagen ett klassiskt lopp på 10km. Kan inte säga annat än att jag är otroligt nöjd med den helgens resultat som slutade med två segrar. På det klassiska loppet under söndagen tror jag även att jag vann med min största margianl någonsin, dryga 1,30 var jag före tvåan, helt otroligt! I och för sig så hade jag hellre varit nere i Innsbruck och tävlat i Ungdoms-OS, men men nya utmaningar kommer. Efter mina fina resultat i Åsarna fick på måndagen veta att jag blivit uttagen till JVM som den 20 februari (min födelsedag) startar i Turkiet och Erzurum. Detta gladde mig givetvis otroligt mycket och ännu roligare är att vi veckan innan mästerskapet kommer att befinna oss på läger i italienska Seiser Alm.



Visst ser det härligt ut? Seiser Alm ligger på ca 1700 meters höjd och Erzurum på ca 1800 meter. Jag är säker på att detta kommer bli en otrolig upplevelse och jag ser verkligen fram emot tävlingarna. Distansloppet under JVM är i år i klassiskt stil och det tror jag kommer att gynna mig som bruka göra mina bästa lopp i just klassiskt. Innan avresan den 11 februari så kommer jag även hinna tävla i Örnsköldsvik nu till helgen.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jättegrattis Sofia! Lycka till - spännande att följa dig :)

2012-01-31 @ 09:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback