Nya medaljer till Sverige

Bilder från gårdagen:

© Sofia Henriksson

Idag har det varit näst in till lika bra dag som igår för det svenska gänget. Även om det in princip var omöjligt att nå upp till den prestation som juniortjejerna gjorde igår så var det i alla fall inte långt ifrån att U23-tjejerna nådde samma nivå. Det är U23 laget som har tävlat i sprint idag och två nya medaljer blev det för Sverige, Emma Wikén körde starkt och blev tvåa och strax bakom blev Jennie Öberg trea. I finalen körde även Linn Sömskar som slutade femma, helt otroligt vad bra kört! Själv har jag haft en lugn dag, på för middagen så var jag och dom övriga juniortjejerna ute och kika runt lite, slutade med att vi tog liften upp och ner för berget/slalombacken/fjället(?) här utanför. Vi har även idag haft riktigt härligt väder, solen har skinit och runt 10 minusgrader. På eftermiddagen var jag ut och testade banan iför morgondagen då jag gör min premiär i detta mästerskap, 5km klassiskt är det som gäller och banan är otroligt fin. Långa fina åkbackar och hårda fina spår. Hoppas på att kroppen vill samma som huvudet imorgon, är sjukt taggad nu när det gått så bra för många!

Sitter nu på rummet och bara laddar, har varit och ätit middag och väntar nu på att pristagarna ska återvända från prisutdelningen. Vi som ska tävla imorgon blev ombedda att stanna hemma då det är otroligt kallt ute och man vet aldrig vad turkarna hittar på där nere på stan. Kanske kör dom en dans på 1,5h som igår på invigning, usch vad dåligt det var! Nej, mer uppdatering kommer förmodligen imorgon, tilldess njut av bilderna från gårdagen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback