Många minusgrader


Detta är två bilder från igår i Sollefteå. På morgonen när jag steg upp visade termometern -28 grader och detta gjorde mig väldigt besviken då jag hade planerat att köra intervaller. Åkte i alla fall upp på Hallsta för ett pass och då termometern "bara" visade -22 grader där så åkte masken på och intervallerna blev gjorda.

Ett kylslaget Sverige är det just nu. Har fått höra skräck temperaturer som -45 grader, men som tur har vi "bara" -22 grader här i Örnsköldsvik. Idag skulle det ha körts sprint här, men det blev inställd på grund av kylan. För min del gjorde det inget då jag ändå inte hade planerat att åka den. Imorgon är tanken att det ska köras en dubbeljakt, men om det blir av får temperaturen bestämma. Just nu sitter jag på mitt hotellrum och inväntar morgondagen. Har tidigare idag varit och åkt banan för morgondagens lopp och jag kan meddela att det är ingen lätt bana. Mycket kupering och värst är backen som är på mitten av skate-banan. Hur som helst så ser jag fram emot att få köra ett race, nu är det ju två veckor sedan sist jag tävlade så det ska blir bra med en genomkörare innan resan till Italien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback