En ny topp-10 placering


Fjolårets stafettlag, då slutade vi 4:a


Igår körde jag mitt andra race under mästerskapet, det var dubbeljakt som stod på schemat. Fick starta i tredje startled, en klar framflyttning från ifjol. Var ute efter revansch på en medalj från i onsdags, men så bra gick det inte riktigt. Fick det lite struligt i början och fick åka utan spår i första uppförbacken och kom då aldrig riktigt upp i tät. Kunde sedan på andra varvet åka i mitt eget tempo och kunde hålla min teknik på ett bra sätt. Inför skidbytet låg jag 6:a, 11 sekunder efter ettan. Tillskillnad från ifjol så hade jag ett snabbt skidbyte, 11:e tid jämfört med 68:e tid ifjol, kunde med det plocka lite på dom framför. Många gick ut ganska hårt på skatedelen, men jag höll mitt tempo för att slippa väggen som jag ifjol mötte på JSM i Boden. Gjorde en stabil insatts på dom två avslutade varven och kunde spurta i mål som 7:a. Slovenskorna som vann blev det ganska stor avstånd till i slutändan då dom körde ordentligt på slutet i kampen om medaljerna. Jag är nöjd med mina lopp hittills i detta mästerskap, hade givetvis viljat ha en individuell medalj med mig hem, men fler år kommer. Imorgon är det stafett och vi svenskor ställer upp med ett starkt lag, vi är ute efter medalj!

Måste tillägga att idag tog Sverige ännu en medalj genom Emma Wikén, hon åkte grymt stark och slutade som trea i dagens dubbeljakt. Grattis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback