Livet är så underbart



Livet är bara för bra, jag njuter verkligen av varenda sekund just nu. Jag sitter uppe i stugan i Tärnaby, kvällen är kommen och i kaminen sprakar en härlig brasa. Både gårdagen och dagen idag har bestått av otroliga friluftsaktiviteter. Igår var vi en hel dag uppe på fjället och jagade ripa. På fyra skyttar så fällde vi 21 ripor, själv så lyckades jag fälla en. En härlig dag blev det, på vägen ner hann jag även plocka ihop 9 liter kantareller.




Dagen idag har varit intensiv men mycket minnesvärd.
Jag började dagen med ett tuff intervallpass på klassiska rullskidor, tre gånger åkte jag upp för den långa och branta backen upp till Laisaliden. Passet följdes av en picknick på fjället med mamma. Väl uppe tog vi en liten tupplur i det soliga vädret innan vi begav oss ner igen. Innan dagen var helt över så hann jag och mamma vara ut i skogen och där plockade vi ihop drygt 25 liter kantareller på 1 timma och 30min.


Kommentarer
Postat av: Sessan

Härliga bilder. Vilken härlig dag ni verkar ha haft.

2011-09-19 @ 11:49:08
URL: http://impalaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback