Spännande intervju



För någon vecka sedan fick jag ett otroligt erbjudande,
ett erbjudande som var att göra en intervju med Internationella Olympiska Kommittén inför vinterns kommande Världs Ungdoms-OS. Jag blev lite chockad när frågan kom, men det var även smickrade. Jag menar det är ju ett sådan stor evenemang. Jag tackade givetvis ja till att få göra intervjun, jag såg det som en möjlighet till att bli en erfarenhet rikare. Det var även väldigt pirrigt, jag var otroligt nervös och mest för att den skulle vara på engelska. Först trodde jag att hela intervjun skulle göras via telefon, men när jag i torsdags fick ett samtal från England visade sig att frågorna som jag skulle besvara var skickade till mig på mailen. Det gjorde att det inte blev riktigt lika nervöst, för nu fick jag ju tid på mig att tänka igenom svaren.

Stor del av gårdagen och även idag på förmiddagen har jag suttit och svarat på intervju frågorna som var ganska klassiska frågor som; Hur och när började du åka skidor? Hur mycket tränar du? Vad är dina mål? osv. En fråga var även hur det skulle kännas att åka till UOS i Innsbruck och det var då tankarna om hur mycket jag verkligen ska kämpa för att bli uttagen dit dök upp. Det är helt klart ett av mina stora mål till vintern och efter fjolårets resultat så vet jag att alla möjligheter finns. Det skulle vara en sådan otrolig upplevelse att få vara med på det första Världs ungdoms- OS genom tiderna.

Imorgon börjar en ny hårdvecka med mycket träning. Det kommer bli jobbigt och slitsamt under många av passen, men nu är jag verkligen motiverad så jag ser framemot att plåga kroppen!


Kommentarer
Postat av: jackline

Åå va snyggt foto det dära var sofia, nyss knäppt? ;)

hoppas att du hare fett NAJS i Piteå, hälsa alla!

Kram <3

2011-10-30 @ 13:52:12
URL: http://jacklinelockner.blogg,se
Postat av: Matilda [myphoto.blogg.se]

Jag håller tummarna för dig, du ska ta dig hela vägen och lite till! Jag vet att du har rätt kämpaglöd! Lycka till tjejen. Kram på dig!

2011-11-06 @ 17:28:39
URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback