Nordic junior competition


Foto: Gunnar Stattin    -
Bild från folksam cup förra vinter på Skyttis/Örnsköldsvik

En heldag i Örnsköldsvik har det blivit idag, deltog i den nordiska juniorlandskapem även om jag inte var utagen för Sverige. Var inte det eftersom jag fått varit iväg på JVM. Måste säga att det inte ens går att jämnföra en landskamp med ett JVM, landskampen kändes som ett klubbmästerskap jämnfört mot JVM. Dock var det ju ändå bra konkurens på tävlingen idag. Men med 6sek marginal kunde jag idag ta hem segern för norskan Thea Murud.

Mitt lopp i ord. Att dagens lopp gick bra det är ganska självklart eftersom att jag är skriven högst upp på resultatlistan, men jag kan ju säga några ord om loppet i sig. Ut från start tyckte jag att det gick en aning tungt, men efter ca 1km kom jag igång på allvar och även banan började då bli tuffare . Kände att jag kunde jobba hela varvet runt på 5km banan, hade bra tryck i backarna och lyckades även jobba riktigt bra utför. Kände mig inte så trött som jag brukar bli, visst kändes det i musklerna, men jag kunde fortfarande ligga på och åka ända in över mållinjen.

Det var ett bra formbesked inför ungdoms-OS som går nästa vecka i Tjeckien.  Nu är det bara att försöka behålla den känsla jag hade idag och köra järnet nere i Tjeckien, sedan får men hoppas på det bästa.


Kommentarer
Postat av: Jessi och Ville

HEJJA Fian vad du är duktig !!

Stor kram från oss

2011-02-05 @ 23:22:31
Postat av: Maria Piteå

Stort grattis till din fina placering i dag.Det här är bara början.

2011-02-14 @ 18:55:22
Postat av: Vendela

~Grattis til OS guldet~

Grymt åkt!

2011-02-15 @ 14:44:53
URL: http://cherryize.blogg.se/
Postat av: ANGELICA [foto&basket]

Gillar din blogg riktigt mycket! Väldigt fina bilder! :D



Lust att följas via bloglovin? :)

2011-02-18 @ 21:45:52
URL: http://steeler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback