Junior Cup i Östersund

Så här såg det ut i dagens A-final D17-18

Nu är säsongen verkligen igång,
förra helgen så var det tävlingspremiär i Gällivare och denna helg är det den första cup-tävlingen i Östersund. 

Idag har vi kört en klassisk sprint på Östersunds tuffa bana,
men måste säga att jag gillade den. Ut från start var det en lång tung uppförsbacke som gynnade mig med min diagonalåkning, sedan så var banan även ovanligt lång, hela 1,3km. I prologen startade jag först och blev tvungen att vara plog i spåret för dom övriga åkarna då ÖSK till min besvikelse inte hade arrangerat med några för åka åkare då det snöade en del, slutade ändå som tvåa. Både kvartsfinalen och semifinalen kunde jag åka hem, men var lite pirrig inför A-final då mina armar kändes väldigt trötta i semin. Det gick i alla fall bättre än väntat i finalen, som i dom övriga heaten så var jag inte så snabb i starten men kunde klättra upp till tät i den tuffa backen som gick upp till banans högsta punkt. Isabell Persson som hade ett ruggigt glid susade förbi mig i en av nedförsbackarna, men jag var starkast mot slutet och gick om i den sista knicksen innan det bar i väg ner mot upploppet där jag stakade mig i mål ett par meter före tvåan Isabell. Strömnäs GIF kunde idag glädjas åt två segrar då Martin Bergström vann H19-20!

Imorgon blir det 5km skate,
jag ska gå ut och göra mitt lopp och fokus endast på mig själv och sedan får jag se hur långt det räcker. Jag kan inte påverka hur dom andra åker!

 


Kommentarer
Postat av: jackie

grymt kört idag, grattis Fia! :D

kram <3

2011-12-10 @ 22:14:20
URL: http://jacklinelockner.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback