Tillbaka i Sollefteå för ett andra år


Fotograf: Håkan Svensson


Nu är jag tillbaka nere i Sollefteå där jag studerar och tränar på skidgymnasium. Den gjorda sommarträningen följs nu av en tuff höst innan säsongen drar igång någon gång i november/december. Träningen som jag genomför under sommaren är jag otroligt nöjd med, trotts att jag inte har kunnat ta något löpsteg under större delen av sommaren har timmarna ändå gått ihop och jag har gjort många tuffa pass. Jag har haft otrolig förmån med att ha fått träna några pass med Piteå Elit, jag har även fått göra ett svettigt intervallpass på rullskidor med Sveriges skidstjärna Charlotte Kalla. Charlotte har en grym kapacitet och upp till hennes nivå har jag många hundratals träningstimmar kvar, men visst var det inspirerande att se henne åka. Två fina läger med Sveriges juniorelit och fem stycken juniorträningar med klubben är även avverkade denna sommar.

Denna helg som nu kommer ska spenderas med skidgymnasiets skidskytte- och längelever på det årliga lägret i Stöndar. Alla kommer att åka rullskidor till Stöndar som är en liten "håla" utanför Sollefteå och i morgon väntar en omtalade Stöndar-turen. Turen tar allt från 3,5h till 5h beroende på vem du är och hur mycket fel du springer. Jag kommer, lika som i fjol, inte delta. Skadan i ljumsken har inte riktigt gett sig ännu så jag kommer att göra något alternativt träningspass. Detta läger är framför allt till för att dom nya "ettorna" ska ha chans att lära känna oss övriga på skidgym. Förutom träning som kommer även "fyrorna" hålla i lekar som alla ska delta i.

Snart är maten klar, köttfärssås och spagetti. Efter att den landat i magen rullar det iväg mot Stöndar. Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback