Folksam Cup Riksfinal 2010

Över en vecka sedan jag sist skrev ett inlägg här på bloggen, men jag har helt enkelt varit helt omotiverad till att både skriva och fotografera. Men något som verkligen har piggat upp mig var Folksam Cup Riksfinal som i helgen gick i Örnsköldsvik. De flesta vet bara vad USM är, att det är ett svensktmästerskap, men nästan ingen vet att Folksam Cup Riksfinal är minst lika stort. Det som är skillnaden är att på USM tävlar man för sin klubb och på Folksam tävlar man för sitt län.

För att få fara iväg på Folksam Cup Riksfinal
måste man vara en av de fyra bästa i sin åldersgrupp i sitt län. Det är åldersgrupperna HD(Herrar/Damer)15-16 som det handlar om, så vi var alltså 16 ungdomar som var i väg på riksfinal som gick i Örnsköldsvik.

Resultaten denna helg blev över förväntat,
en vinst för mig i den individuella tävlingen där man först åkte en prolog och sedan en jaktstart utifrån tiderna på prologen. Självklart är detta jätte stort för mig, att först få vinna USM och sedan Folksam Cup Riksfinal, det är det största man kan vinna som 16-åring inom längdskidor. Och helgen blev bara bättre, en andra plats i stafetten(0,3 sek efter vinnarlaget) och sedan att Norrbotten blev det bästa distriktet i landet gjorde denna helg helt oslagbar! Norrbotten hade tidigare inte vunnit distriktskampen, som det heter, på många år.







Kommentarer
Postat av: Nene - volley & träning

Grattis! :D Snart ser man väl dig i OS och VM! ;)

2010-03-16 @ 21:12:53
URL: http://volleynene.blogg.se/
Postat av: Carro

Hejja syrran! :D<3



OS nästa gång eller?//morgan

2010-03-16 @ 21:18:10
URL: http://www.barrowskii.deviantart.com
Postat av: M I C H E L L E

Hej!

Skulle du snälla vilja vara med i min fototävling som denna vecka har glädje som tema? :}

2010-03-18 @ 15:59:31
URL: http://michellepaine.blogg.se/
Postat av: Matilda

DU (ni) är bäst bäst bäst! Kom ihåg att ringa mig och boka mig som fotograf när du åker till OS!! ;-)

2010-03-18 @ 21:51:22
URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback