Hemma igen

Nu är jag hemma från några dagars jaktresa till Vilhelmina. Det har varit väldigt trevligt, men lång tråkigt vissa stunder eftersom att det endast har varit gubbar med. Fast man kan inte kalla Andreas gubbe, han är ju bara 22. För mig har jakten gått sådär, vi har inte sett så mycket fågel och regnat har öst ner ibland. Men det har varit avkoppling att få ligga i stugan och bara slappa. Höjd punkten var nog ändå ett ögonblicks värk, troligast kommer jag aldrig mer att få uppleva det. När jag och pappa var på väg tillbaka till stugbyn med bilden så ser vi något underligt djur springa över vägen. Den har långa bakben och ser nästan ut som en hund i mörkret, men rör sig som en katt. Men vet ni vad det var? Ett lodjur, hur ofta får man se ett sådan i det vilda? Vad jag vet så är det inte ofta, hann tyvärr ej fota eftersom att det, som sagt, var ett ögonblicks värk.

Fotoplank i Piteå. Ja, nu håller jag på att fundera vad jag ska ställa ut för bilder när det kommer vara fotoplank inne i stan. Det är 4 bilder som ska väljas ut som ska hängas upp som förstorningar. Sedan tror jag också att jag ska ha med mig ett fotobok med fler bilder att visa. Fotoplanket kommer äga rum den 26:e september på rådhustorget i Piteå. Om du vill vara med så kan du läsa här, annars får du gärna komma och titta på bilderna som vi ställer ut.


Kommentarer
Postat av: Emma

vad kul med jakt resa :P och vad kul att se ett lodjur :D älgjakten började ju idag vilket jag gillar starkt :D hadebra!

2009-09-07 @ 18:18:31
URL: http://emmaahaggman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback