JVM-guld och JVM-silver till Sverige


© Sofia Henriksson


Idag har jag inte själv stått på startlinjen,
jag gör mitt första lopp på onsdag då det är 5km som gäller. Jag har trotts det varit på plats ute på skidspåret och hejat fram våra svenska sprint-stjärnor. Jag ska hålla mig kortfattad då sängen väntar och det första jag vill säga är att det har varit en otrolig dag för svensk del. Jag anlände till stadion då kvartsfinalerna drog igång och det har varit otroligt spännande att stå på sidan om. Även om jag blev rätt sugen själv på att åka. Alla har kört grymt bra idag, 7 av 8 svenskar gick vidare från kvalet. Sedan fortsatte dagen och tillslut stod det klart att halva fältet i damernas A-final stod svenskorna för. Nästan full utdelning blev det då Stina vann och Evelina blev tvåa, Jonna slutade precis utanför pallen på en fjärdeplats. Vilka brudar! Grattis!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback