Det blåste stormvindar


Foto: Jag

Igår gjorde jag mitt första A3 pass uppe på hög höjd, en väldigt bra erfarenhet måste jag säga. Det var en träningstävling vi körde och jag startade i samma tempo som nere på lågland. Den offensiva körningen resulterade dock i att jag fick blodsmak i munnen redan efter en kilometer. Vi körde 5km klassiskt, och den sista kilometern var riktigt tung då det var hård motvind och så kändes det som att luften inte riktigt räckte till. Vi hade otur med vädret, visst lyste solen och det var bara 3 minusgrader, men det blåste stormvindar. Dom klassiska spåren var helt bortblåsta, så det blev klassisk åkning på skatespåret. På eftermiddagen joggade jag, Jonna och Sara upp på högre höjden (bilden) och fick se en otroligt vacker utsikt.

Nu är väskan packad och snart bär det av mot München där vi ska övernatta tills imorgon då vi flyger vidare till Turkiet. Det känns väldigt sorgligt att lämna detta fina ställe, jag hoppas verkligen att jag får komma tillbaka hit någon gång i framtiden.


Kommentarer
Postat av: Björni

Ser helt underbart ut! Lycka till i Turkiet :D

2012-02-17 @ 14:19:10
URL: http://annalinneabjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback