Bara sekunden från medalj


Foto: www.sweski.com Bild från fjol årets JVM distans då jag slutade 29:a, igår blev jag 4:a 1,3 sekunder från bronset.

Igår gjorde jag mitt första lopp i detta mästerskap
och jag var så otroligt nära min första JVM-medalj. Innan detta JVM drog igång vågade jag just drömma om en topp-10 placering och topp-5 det fanns knapp på kartan, men efter gårdagen kände jag ändå en viss besvikelse. Jag var 1,3 sekunder från bronset och hade 6,8 sekunder upp till guld.

När jag korsade mållinjen så visades mitt namn högst upp på resultattavlan
, men bara någon minut senare började ryska efter ryska trilla in bara sekunder framför mig. När sista ryska hade passerat mållinjen var jag ner petad till en fjärdeplats och bara med 1,3 sekunder upp till bronspengen. Givetvis kände jag då en otroligt stor besvikelse att missa medaljen, men samtidigt får jag inte glömma vad jag ifjol hade för placering. tjugonia var jag ifjol och nu är jag fyra, men ändå känns det tråkigt då jag tidigare i veckan fått stå på sidan om och se andra svenska tjejer ta medalj. Tyckte att det hade kunna vara min tur nu. Som tur är har jag fler chanser till att ta den där medaljen, förutom att jag redan på fredag startar i dubbeljakten så har jag hela två är till på mig att delta i junior VM.


Kommentarer
Postat av: Ida

Superbra åkt Sofia! Jag är säker på att du lyckas ta medalj - önskar dig all lycka med allt!

2012-02-23 @ 08:21:53
Postat av: Sven

Din tid kommer. Resultatet är fantastiskt bra. Det kommer att bli andra bullar senare. Var så säker.

2012-02-23 @ 19:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback