Läger i Hemavan

Oscar och jag på lägrets första pass. Foto: Anders Byström

I fredags så började vi vårt fjärde läger för denna sommar och till min glädje så är lägret denna gång förlagt lite mer norr ut. Vi befinner oss i Hemavan, en fjällvärld som jag känner till rätt så väl då min familj har stuga bara milen här i från, i Tärnaby. På fredagen så startade som sagt lägret och första dagen var det endast vi i J-laget som var här. Nu är det betydligt fler deltagare, hela 101 st skidåkare har samlats här i Västerbottensfjällen. Under första dagen så körde vi ett långpass på dryga 4h, under passet så vandrade vi med ryggsäckar fyllda med sten och joggade på dom lättare partierna. Ovanlig träningsform, men visst blev man lite mör ändå. Igår när alla hade anlänt så sprang vi ett distanspass på fjället och en otrolig utsikt hade vi där uppe då vädret bjöd på klar blå himmel och strålande sol.

Idag på morgonen har vi kört ett tufft intervallpass på klassiska rullskidor upp för Laisaliden, så en lite tupplur nu såhär efter lunchen kommer nog att sitta fint. I eftermiddag blir det ett lugnare skatepass som lite återhämtning efter mjölksyran som man samlade på sig på intervallpasset.