Snart lov och första Cooper-testet


Nu närmar sig det efterlängtade höstlovet. Just nu sitter jag i mitt lilla kryp-in och väntar på att mamma min ska kliva in genom dörren, imorgon är det nämligen föräldraträff på skolan och efter det så början bilen rulla hem till Norrbotten igen. Som jag har längtat till att få träffa min älskade pojkvän igen och att få ett andrum i vardagen här nere i Sollefteå. Nu slipper jag allt som heter skolarbete för några dagar och det ska bli otroligt skönt. Jag hoppas även på att få åka lite skidor under lovet, men som det ser ut just nu så finns det inget ställe i Sverige som har skidspår. Får hålla alla tummar på att kylan kommer och att några snöflingor faller.

Idag så har jag sprungit mitt allra första Cooper-test, det vill säga 3000m på bana. Jag var ganska nervös innan eftersom jag hade ingen aning om hur det skulle kännas, men det gick alldeles utmärkt. Visst var det en liten psykisk utmaning att springa 7,5varv runt, runt och samtidigt plåga kroppen, men jag är nöjd. Nu har jag även en tid att sikta på att slå till nästa gång. Efter testet så körde vi Hockey-Bockey inne i ishallen, ett roligt sätt att få lite variation i träningen. Jag tror det är viktigt att kunna variera träningen för att kunna hålla glöden uppe och det är även mycket uppskattat av de flesta eleverna.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback