Cup avslutning i Piteå


Pallen efter 3.75km klassiskt. Etta Stina Nilsson, tvåa Jag och trea Julia Svan.  Fotograf: Simon Sveder

I helgen är det cup-avslutning här hemma i Piteå. Tävlingarna började igår med en klassisk prolog på 3,75km som slutade med en andra plats för mig. Om det då hade varit så att Stina varit ännu lite till framför mig kanske jag inte varit så besviken, men 0,2 sekunder! Varför? Tänk om jag gjort en bättre fällning, tänk om... tänk om... tänk om... Okej, hon var bättre, 0,2 sekunder bättre. Loppet i sig kändes faktiskt bra med tanke på att jag på morgonen hade en sådan fruktansvärd huvudvärk och spydde en del också. Var då nästan helt säker på att jag inte skulle kunna starta, men efter några timmars extra sömn så kunde jag ändå ställa mig på startlinjen på eftermiddagen.

Imorgon är det avgörandet i cupen, alla vi tre (Jag, Julia Svan och Stina Nilsson) har chans på totalseger i cupen så det kommer att bli en riktigt tuff kamp med tanke på att vi alla startar inom en 4 sekunders marginal. Det är jaktstart i fristil på distansen 10km. Jag ser framemot morgondagen och hoppas jag slipper möta väggen som jag åkte rak in i på dubbeljakten under JSM i Boden. Så imorgon vill jag att alla runt om i Piteå tar sig till Vallsberget och hejar fram mig, det kan behövas i denna tuffa kamp.


Kommentarer
Postat av: Bengt-Olof

Sofia - stort grattis till dina fina framgångar denna säsong!



Varför åker du inte imorgon i Bruksvallarna? Stina Nilsson och Julia Svan åker.

2011-04-08 @ 08:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback