Läger i Norrbotten


Idol-bild med Marcus Hellner

I veckan är jag hemma i Norrbotten för läger uppe i Gällivare och till helgen blir det även tävlingspremiär här. Vi har inte tränat på för fullt som på ett vanligt läger med tanke på att det är en viktigt tävling kommande helg, det är en av uttagnings tävlingarna till Ungdoms-OS som går i Innsbruck i mitten på Januari och som är ett av mina största mål den här vintern.

Som sagt så har det inte varit det håradaste lägret, men ändå har det blivit ett par tuffa pass. I måndags åkte jag sprint-tävling med Lycksele och Gällivare skidgymnasium och igår körde vi på Sollefteå skidgymnasium en egen träningstävling som bestod av två stycken lopp, 4.5km klassiskt + 4.5km skate. Körde även träningstävling hemma i Piteå i lördags med Piteå Elit så jag har hunnit få några ordentliga skidpass i benen. Idag har det varit en vilodag för till helgen då smället det, tävlingspremiär och på söndag åker jag 10km klassiskt i seniorklassen så det ska bli riktigt spännande. Jag är laddad till tusen, till helgen vill jag vara svårslagen!

See you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback