Svar på en fråga...

Tänkte att det kanske är mer än en person som undrar därför svarar jag här.

Hur mycket tränar du i veckan nu för tiden?
Följer nu ett träningsprogram som jag fått från Skidgymnasiet som jag ska börja på till hösten. Det programmet är uppdelat i perioder, varje period är fyra veckor. Under den period som jag nu gjort och som avslutades idag har jag tränat ca35h och det var planerat ca31h. Träningsmängden kommer att öka mer och mer, under nästa period är det planerat 34h och det menas med att jag minst ska träna så mycket, sedan blir det ofta lite mer.

Sedan tror jag också någon tidigare har frågat efter vad jag tränar under sommartid.
Jag tränar mycket löpning, rullskidor, stavgång(i slalombackar), cykel m.m. Vad jag än gör så kör jag både intervallpass och distanspass.

Är det något mer Du undrar?

Har skrivit ett inlägg tidigare om skidåkningen. Läs mer HÄR.
Träningsdosen har visserligen ökat sedan dess, men annars är det mesta samma som nu.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hur länge har du hållit på med längdskidåkning? :) Skulle du inte kunna börja skriva lite mer om längdskidåkning här i bloggen? Jag vet att detta är en fotoblogg, men det skulle vara intressant att se hur du tränar och så vidare. :D

2010-06-21 @ 01:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback