Junior cup i Åsarna


Adam Claréus på väg mot en 18:e plats i H17-18


Tobias Karlsson


Gustav Lundholm


Caroline Glännerud
på väg mot en 4:e plats i D19-20


Denna helg blev min livs bästa helg om man ser resultatmässigt inom skidåkningen. Det var första cupen för mig som junior och i klassen D17-18 är jag en av de yngre, men det var inget som stoppade mig under denna helg. Tufft motstånd var det framför allt av Stina Nilsson från Malung som började tävlingarna med att vinna sprint prologen på lördagen före mig med 0.05sek. Sedan fick inte jag och Stina mötas före vi stod på startlinjen i A-finalen senare den dagen. Det loppet vann Stina efter att ha gjort en grym start och lyckades hålla undan från oss där bakom på det långa sega upploppet på Åsarna skidstadion. Andra platsen lyckades jag ta före Josefin Nilsson som blev trea.

Under söndagen gjorde jag ett av de bästa loppen jag någonsin har gjort. Skate denna gång, det trodde jag knappt själv att jag kunde. Klassiskt har varit min absoluta favorit-stil nu i några år, men denna dag gjorde jag ett toppen lopp i skate. 5km var sträckan som vi skulle åka och vi varvade på en bana som är 2,5km. Jag startade ganska tidigt i gruppen och efter att jag hade avverkat mina 5km så ledde jag i mål, men då hade inte de absoluta favorit-namnet (Stina Nilsson, Julia Svan och Madeleine Thorn) startat. Väntan var lång, men nöjd var jag med loppet hur det än skulle gå. Namn efter namn rullade upp i resultatlistan, men inget namn hamnade ovanför mitt. När sist startande Stina Nilsson korsar mållinjen och är 6sek efter mig utbryter jag i segerjubel, helt otroligt! Det var inte bara jag som gjorde ett bra lopp i klassen D17-18, jag, Stina och Madeleine (som var trea) hade vunnit bland svenskorna i D19-20. 

Denna vinter kan bli en riktigt tuff vinter, men många hårda kamper i spåret. En dröm skulle ju att bli uttagen till JVM och om inte det skulle gå vägen så hoppas jag på en plats i laget i J-landskapen.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Oooh gräjt gräjt gräjt sofia!! :D

2010-12-15 @ 21:21:28
Postat av: Jenny

Jisses så mallig man blir av att bara vara släkt med dej ;o) Måste få ta på dej nästa gång vi ses...

Tvivlar inte en sekund på att du inte kommer med JVM. Klart du gör det!! Grattis...mamma och Birger håller oxo koll på dej. Kram

2010-12-15 @ 21:24:58
URL: http://samzara73.blogspot.com/
Postat av: Misha

Grattis fia! Vad roligt :D

2010-12-17 @ 16:59:02
Postat av: lina

Du körde skit bra! Grattis till första platsen! :)

2010-12-18 @ 19:16:43
URL: http://www.linakardin.devote.se
Postat av: NATTAFOTO - drömmen om att bli fotograf

fin blogg :D

2010-12-19 @ 19:52:54
URL: http://nattafoto.webblogg.se/
Postat av: P H O T O // Fanny Gustafsson

God jul på dig :)

2010-12-24 @ 11:07:00
URL: http://photo.blogg.se/
Postat av: elin [fotoblogg] ♥

fin blogg :)

2010-12-24 @ 13:11:19
URL: http://nniles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback