Min kamerautrustning

Nu ska vi ta en titt ner i min kameraväska. I Augusti 2008 köpte jag dom första prylarna till min kamerautrustning och det var kamerahuset Nikon D60 med objektivet Nikkor 18-135mm 1:3,5-5,6. Sedan dess har jag hunnit uppgraderat mig med några saker. Våren 2009 köpte jag min kameraryggsäck Lowepro Flipside 200 och i samband med det köpte jag även mitt Sigma 120-400/4,5-5,6 HSM OS APO. Hösten 2009 köpte jag mitt tredje objektiv, Nikkor AF-S 50/1.4 G. Det obejktivet är jag väldigt nöjd med, sitter för det mesta på kameran. Det är ett ljus starkt objetkiv och bra för porträtt fotografering, men fungerar även bra till natur foto. Julen 2009 fick jag det jag länge önskat mig, ett batterigrepp. Jag hade även önskat mig en reflexskärm som jag fick, mest förvånad blev jag när jag även fick hållare med stativ till reflexskärmen, så långt hade jag själv inte tänkt.

 

Sommaren 2012 köpte jag mig ett nytt kamera hus och objektivet Nikkor 17-55/2,8. Egentligen var det objektivet jag skulle köpa, men när säljaren skickade med ett D200 kamera hus så tackade jag inte nej. I samma veva så gjorde jag mig av med min D60 som hade varit min trokänare i hela 4år. Mitt Sigma 120-400 sålde jag redan under våren 2012 då det bara låg och samlade damm i kameraväskan. Nikon D200 med det nya ljusstarka objektivet Nikkor 17-55/2,8 är jag jätte nöjd med, även om kameran är en äldre modell så är den mer avancerad än min tidigare D60 och med 17-55/2,8 kan jag ta otroligt skarpa bilder.

 

 

 


 

Trackback