Forspaddling och fritt-fall från 10m


Foto: Anders Byström

Idag har det varit en spännande dag, lite lugnare på träningsfronten men inte mindre puls för det. I morse så paddlade vi fors-kajak, en riktigt roligt och spännande upplevelse som jag verkligen rekomenderar andra till att testa. Vi var inte i dom vildaste forsarna och paddlade, men det blev en hel del vattenstänk ändå. Även om det inte blev så hårt träningspass så kändes det ändå lite i armar, mage och rygg innan det var över. Detta var nog ändå inte det som fick upp min puls högst idag, utan det var på hög-höjds-banan som vi testade under eftermiddagen. Jag var liksom nog höjdrädd när vi började klättra i den vajiga och instabila banan som är konstruerad 5-6meter upp i luften, men när jag efter ungefär halva banan valde att ta den lite mer utmanade delen som låg hela 10-12meter över marken så började jag bli riktigt skakig. Gungorna som jag skulle ta mig över svajade så sjukt mycket och jag började bli riktigt skraj, men så när en av vajrarna på gungan som jag står på plötsligt släpper så kändes det som att döden va nära. Givetvis så satt jag fast i en säkerhetssele men att dingla 10 meter upp i luften är inget jag rekomenderar. Efter att ha tårkat skräcktårarna och samlat mig så mycket som det gick så tog jag mig upp på en plattform och tillbaka på banan. Efter denna hädelse så var det inget svårt val för mig vilken väg jag skulle välja - kortaste och lättaste. Skakigt var det, men ner på marken kom jag tillslut. Skönt att ha klarat av denna utmaning, men jag är högst osäker på att jag skulle göra om det.
Imorgon blir det hård träning igen, sprint intervaller och även långa intervaller uppför på förmiddagen och sedan ett crosspass på eftermiddagen. Men med en god nattssömn på dagens händelser så kommer nog alla i laget vara helt fit-for-fight i morgon.

Bild1: Maja genom dom förrädiska gungorna. Bild2: Jag i hög-höjds-banan.

Imorgon blir det hård träning igen, sprint intervaller och även långa intervaller uppför på förmiddagen och sedan ett crosspass på eftermiddagen. Men med en god nattssömn på dagens händelser så kommer nog alla i laget vara helt fit-for-fight i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback