Fotoprojekt - Färgstarka porträtt

Igår fick ni se två bilder från gårdagens fotoprojekt, någon hade även önskat att få se studion som vi fotograferar i så här nedanför finns två bilder. Som ni ser är det ingen direkt superbra studio, men det fungerar hyfsat bra. Till höger i bilden ser ni ett stativ som håller upp en reflexskärm utan reflexen på (transparent, vit) bakom den står en stark lampa som ger huvudljuset. Har använt transparent för inte få så direkt skarpt ljus. Sedan till vänster har jag hängt upp själva reflexdelen av reflexskärmen, den reflekterar då ljuset som kommer från den starka lampan. Har även en extra lampa med svagt ljus för att jämna ut ljuset från den starka. Bakgrunden ser ni är väldigt dålig, två bitar tyg som vi har skarvat ihop. Vi ville inte ha svart bakgrund till godis-temat så det fick det bli lite skarvar här och var.

Igår var då första gången vi skulle fotografera vårt fotoprojekt som ska gå under temat Färgstarka porträtt. Vi hade planerat långt innan att godis skulle vara vårt första tema i temat Färgstarka porträtt. Förberedelserna har pågått hela veckan, in köp av smink och godis har varit det viktigaste. Själv ville jag helst bara vara fotograf, men eftersom ett krav från vår bildlärare är att alla ska vara lika delaktiga så blev jag också tvungen att stå som modell. Det var bara en JÄTTE liten stund i slutet som jag var modell, fotograferade Julia, Rebecka och Jennifer helt klar innan jag själv ställde mig framför kameran. Jag måste säga att sminket och hår fixandet var nog det roligaste med den har fotograferingen, att ta lite extra färg som man i vanliga fall inte skulle göra gjorde allt mycket roligare.


Kommentarer
Postat av: josse

Grymt fin bild på rebban!:)

2010-01-30 @ 15:16:25
URL: http://josefinperssoon.blogg.se/
Postat av: Matilda

Snyggt! Och en bra hemmagjord studio ju! :D

2010-01-30 @ 23:10:52
URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback