Svar på två frågor

Har fått två frågor här från två olika läsare som jag hade tänkt att besvara, det kanske är fler som undrar över detta. Frågorna har kommit upp genom mitt inlägg om skidåkningen.

Hur tränar du när det inte är snö?
Under sommarhalvåret blir det ungefär lika mycket träning som under vintern, men träning är förståss inte skidor på snö. När snön har tinat bort så brukar jag köra mycket löpning i olika former, allt från långa lugna pass till intervaller på stig, myrlöpning och orientering. Jag åker även rullskidor i både skate form och klassisk, ibland cyklar jag även. Ja, jag gör det mesta som går att göra.

Men har man träningar i sin klubb, nä det har man inte va? Men hur går det till?

Om du åker i en klubb som har aktiva medlemmar så tränar man självklart med dom andra i klubben som är i samma ålder. I min klubb finns det ganska många yngre åkare, men det är endast jag i min ålder och då har jag valt att träna med en annan klubb här i Piteå. Så nu tränar jag med ungdomarna som åker för Strömnäs GIF och själv åker jag för Storfors SK, det fungerar jätte bra. I min grupp är det ungdomar födda 1994-1997, så det är ett ganska stor spann för att kunna träna lika. Vi äldre(94:or, finns inga 95:or) är fyra personer som håller ihop under träningarna, jag och tre grabbar.

Hoppas ni förstår vad jag menar, annars är det bara att fråga mer! :-)


Kommentarer
Postat av: Karolina

och hey.. jag fick en ny favoritblogg tror jag bestämt :D

2010-01-09 @ 09:57:16
URL: http://karolinalundin.blogg.se/
Postat av: PhotoByTherese

Hur kommer det sig att du tränar så mycket? Hihi, själv spelar jag fotboll två gånger i veckan + matcher, endast det..

2010-01-09 @ 11:12:30
URL: http://photobytherese.blogg.se/
Postat av: Igeland

Men vadå, man åker tsm alltså? När man tränar?

2010-01-09 @ 16:05:20
URL: http://igeland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback