Grattis Magda

... du är Piteås stolthet! Magdalena Pajala heter svenska mästarinnan i längdskidåkning sprint, hon kommer från Piteå och tävlar för klubben Piteå Elit.

När starten gick på damernas final trodde nog ingen att Magdalena Pajala skulle spurta in som segrare och vinna SM-guld i sprint. Efter den tunga delen av banan var det fyra tjejer som uppradade på ett led kom in glidandes in på stadion, i täten låg Charlotte Kalla och strax där bakom låg hemma hoppet Magdalena Pajala. I sista kurvan innan det tunga upploppet är det tajt, men alla tar sig runt utan någon incident. Väl inne på upploppet är det Magda och Charlotte som tar varsitt spår bredvid varandra och stakar frenetiskt för att vara den första som korsar mållinjen. Publiken på läktaren vrålar och med storkraft tar sig Magda sakta om Charlotte och blir den som passerar mållinjen först av dom alla. Ett SM-guld stod klart för henne, ett seger skrik var inte långt borta och som hon själv sa i direktsänd tv "CRAZY BANANAS"





Kommentarer
Postat av: Matilda [myphoto.blogg.se]

Riktigt riktigt snygga foton där tycker jag! :)



Sv: Haha, jag kan väl komma och fota någon gång när du ska tävla - och när det inte är så kallt att jag trots vantar och bra skor förfryser mig helt ;)

2010-01-23 @ 22:59:21
URL: http://myphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback