Tredje tävlingen, men fjärde advent

Tredje tävlingen avklarad - men inte något bättre resultat för det. Jag har varit till Lycksele idag och gjort min tredje tävling för säsongen och för er som missat vad det är för sport jag utövar så ska jag berätta att det är längdskidor. Tannberget där tävlingen hölls idag, är det riktigt tunga banor. Efter två varv runt 2,8km slingan fick jag nöja mig med en andra plats, hela 42,8sek efter vinnaren. Hmm, nu är det bara att öka med träningen så att jag är i toppform till USM.

Nu är det bara två dagar kvar till lov, det ska bli otroligt skönt att slippa skolan under några veckor. Jag sticker upp till stugan i Tärnaby dagen efter julafton, så vi får se hur mycket uppdatering det blir då. Jag kommer i alla fall ha kameran i högsta hugg och försöka fånga någon vacker vinter bild. Självklart kommer bilderna upp på bloggen när de är färdiga.

Ha en fortsatt trevlig fjärde advent, för nu ska jag dra mig från dator :-)


Kommentarer
Postat av: Marika

Grattis till andra platsen!



Själv gillar jag att åka utför, är inte så bra på längd! ^^

2009-12-20 @ 21:38:09
URL: http://www.dussi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback