-27 grader



Äntligen har jag någon ordentlig bild att visa.



27 grader kallt och snön låg helt orörd vid vattnets kant,
allt detta lede till en perfekt foto-runda. Många vackra bilder lyckades jag fånga och nöjd över det var jag. Efter att jag traskat fram coh tillbaka med det lilla 50mm objektivet på så böt jag till 120-400mm för att fånga det lilla fångeln på bild, men detta ångrar jag stort. Jag gjorde allt som vanligt till dess att jag skulle byta plats på stativets snabbplatta från kameran(batterigreppet) till objektivets stativ stöd, men det orkade jag inte. Min tanke var "Några snabba bilder och sedan ska jag gå hem", -27 grader då orkade jag inte börja pillra lös skruven under plattan och sedan på med det igen på objektivet och det blev felsteget som jag nu ångrar. Den starka kylan tillsammans med det tunga objektivet knäckte sönder batterigreppet under till och i det ögonblicket kunde jag inte hålla tårarna borta. Visst, det är ju bara ett batterigrepp, men det är knappt en vecka gammalt. Ingen bra bild på fåglen blev det heller. Tur är att det fortfarande fungerar och jag ska nu se om jag kan fixa till skadan på ett snyggt sätt. Är det någon mer än jag som redan har lyckats ha sönder någon julklapp?


Kommentarer
Postat av: Anna L

Det där låter som något jag skulle ha gjort, jag brukar alltid ha sån otur. förra året fick jag ett litet halsband men när jag skulle ta på mig det så tappade jag det ner i en träspringa i golvet (trodde jag) men det hade tydligen fastnat på mina kläder på att konstig sätt... :P



Fin bild i alla fall :D <3

2009-12-29 @ 15:35:56
URL: http://lauana.blogg.se/
Postat av: Matilda

Åh, vad trist att det gick så :( Men hoppas att det inte var alltför stor skada! Det ska nog ordna sig till sist vännen!

Kramar på dig, och måste säga att den här bilden var jävligt grym! Men om du tar lite konstruktiv kritik, beskär den så att bron går rakt genom bilden, då tror jag den blir förjävligt grym (inte bara jävligt ^^)



KRAM vännen!

2009-12-29 @ 16:19:12
URL: http://myphoto.blogg.se/
Postat av: Marika

Älskar bilden! Helt underbar!



Synd med ditt batterigrepp, än så länge är alla mina julklappar hela i alla fall!

2009-12-29 @ 19:33:40
URL: http://www.dussi.se
Postat av: FOTOGRAF JOSEFINE NYBERG

gud vilken vacker bild, och väldigt tråkigt med batterigreppet!

2010-01-06 @ 08:25:08
URL: http://fina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback